måndag, januari 09, 2006

2006 blir mitt år

Texten publicerades ursprungligen i Metro 2006-01-05


2006 blir mitt andra år som kolumnist i Metro och jag ser mycket fram emot det. Jag skriver i Metro för att det är Sveriges mest lästa tidning och för att jag kan skriva för folk som inte får höra sanningar annars. Min typ av artiklar hittar man i bästa fall i SvD eller DI, där man slår in öppna dörrar, men här i Metro kanske jag kan påverka, förändra och bidra. 2006 är nämligen mitt år. Det är året då jag ska bli tydligare, hårdare, sällare och positivare än någonsin. Jag ska ha mer rätt än någonsin och köra ner jante, lögner, korruption och orättvisa i halsen på dess skapare och förespråkare. Jag ska oförtrutet föra min kamp mot fega, okunniga och lögnaktiga journalister. Jag ska osjälviskt och djärvt ge mig i strid med våra korrumperade makthavare för att dra mitt strå till stacken i det regeringsskifte som ska, och som måste, till under året som kommer. För framtiden, för våra barn och för våra gamlas skull! J

ag ska slåss mot allt och alla som inte står för ett samhälle med individen i centrum: Jag ska kämpa för ett samhälle som förespråkar frihet, jämlikhet och broderskap med optimism och framtidstro och med tillväxt som första mål. Ett samhälle som ger medborgarna utrymme och frihet att bli entreprenörer och skapa sig ett liv som ligger i deras egna händer. Jag ska vara så högljudd att moderaterna tydligare ska föra en entreprenörspolitik för att verkligen visa att de är ett folkets parti. Alla ska vara rädda för att inte ta mig på allvar, för jag ska skriva 17 kolumner i Metro under året (om jag får vara kvar), Jag ska göra podcasting radio, skriva bloggar på www.staelvonholstein.com, föreläsa för över 20 000 människor före valet (mitt mål) och jag ska få mer medieutrymme än någonsin tidigare.

Varför? För att jag förtjänar det! Jag säger sanningar och saker som är rätt som ingen annan vågar säga och för att de som borde säga det är så in i bänken fega. Men under året ska jag väcka folk att hjälpa till. Arbetare, arbetslösa, invandrare och studenter ska sida vid sida med företagsledare och entreprenörer ut på barrikaderna och skrika att nu får det vara nog. Fler ska våga skriva artiklar och föreläsa, så även ni läsare till Metro. Förra året fick jag cirka 40 mejl per kolumn. Jag borde få hundratals! Ni måste vakna! Ni måste engagera er! Håll med, säg emot, men aktivera er för vi får den regering vi förtjänar. Skriv till mig och jag ska svara er alla! Varför är 2006 mitt år? Därför att det är tio år sedan vi startade Icon och för att tiden har visat att vi hade rätt!

Den nya ekonomin är här och hade det inte varit för fega journalister och socialdemokratin hade Sverige kunnat vara ett centrum för denna nya ekonomi. Frågan är inte om Skype är övervärderat utan hur många fantastiska bolag vi gått miste om på grund av journalister och politiker. 2006 är året entreprenörerna gör comeback! Jag ska se till att få igång flera entreprenörshus runt om i Sverige under året och jag ska hjälpa andra entreprenörer och jag ska lyckas med mitt eget bolag så att det märks! Heja Sverige!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fortsätt skriva dina inspirerande artiklar. Sverige behöver fler entrepenörer som du som vågar satsa tid, pengar och energi för att skapa framgångsrika företag. Det är svårt att bli inspirerad av sådana som Donald Trump som var född med en silver sked i munnen men du Johan... du har gjort allt själv! Det finns tusentals kanske hundratusentals killar och tjejer som sitter hemma med en underbar affärs idé men som inte vågar. Titta på Johan, kan han så kan du också!! Varför ska 2006 bara bli Johans år? Varför inte Sveriges år? Jag har bestämmt att Jag iallafall ska lyckas med mitt företag 2006! Gör det idag Sverige! Gör Sverige till ett av världen starkaste länder igen.... för det kan vi!!!

Irlänsk entrepenör i Sverige

3:36 em

 
Anonymous Anonym said...

Hej Johan...
Jag ser också att 2006 ska bli mitt mina barn och min frus år : )
Jag tycker att dina artiklar är underbara...

Jag säger LYCKA TILL och hoppas att få höra mycket från dig i år

//Kjelle

10:32 fm

 
Anonymous Anonym said...

"Sanningen enligt mig"

"Sanning definieras av vinnarna", är ett känt citat. I omvänd logik så tar du därmed ut vinsten i förskott, vilket är helt rätt.

Det finns två långsikta vägar till tronen: 1) Undanhålla sanningen tills vinsten är säkrad och därmed besitter makten att definiera den. 2) Vara en del av sanningen och därmed oundvikligen vara långsiktiga vinnaren.

De två vägarna skapar konflikt, där den första oundvikligen är underordnad den andra, vilket också innebär en väg kantad med samvetskval, svek och inre misär. Den andra vägen däremot behöver inte innebära någon konflikt alls, utan endast en resa i tid. Att leva med sanningen kan räcka för att vara en förebild vars utstrålning sprider trovärdighet och inspiration.

Många väljer att definiera sanningen via kyrka, frimureri och andra maktcentra, men vinnarna definierar inte sanningen, de lever med den...

Logiken i "Sanningen enligt mig" talar ett tydligt språk, dock säger det inget om ditt vägval...

\Messiah

www.theinevitabledossier.com

8:39 fm

 
Anonymous Anonym said...

Såg dig på di-tv. riktigt riktigt bra, förstår inte varför alla ska vara sånna bakåtsträvare. Det är helt klart viktigare att satsa på framtiden än att försöka analysera historia.

"History is the version of past events that people have decided to agree upon."
Napoleon Bonaparte

Sverige behöver fler som personer som dig. Tack för att du finns och syns.

10:58 em

 
Anonymous Anonym said...

Äntligen någon som kan uttrycka sanningen i ord - Johan, dina artiklar är klockrena! Jag har själv bott utomlands i många år och känner verkligen igen dina tankar. Jag brukar läsa dina artiklar i Metro, och har saknat dem på sistonde...vart håller du hus?

2:45 em

 

Skicka en kommentar

<< Home